maandag 3 februari 2014

Nieuwsbrief januari 2014 van spastischkind.nl

Het was een lange maand

(Dus lekker veel te lezen)

Januari is meestal niet om door te komen, zo lang. Daarom heb ik ter vermaak maar extra veel blogs geschreven. Al is de postoel van een dood kind natuurlijk niet per se iets om blij van te worden. 8 opmerkingen die je als moeder niet wilt horen, daarentegen weer wel. In deze nieuwsbrief verder mijn radiocolumn, plus dingen waar ik tegenaan liep en die jullie vast ook waarderen. Enjoy!
De Lotje&co blogs
Elke zondag post ik een blog op Lotje&co, hét platform voor ouders met een gehandicapt kind. Ik schreef dus over die postoel en vroeg me verder hardop af of Ties nu wel of niet het IQ van een hamster heeft. Ik schipperde als luizenmoeder tussen twee werelden en in mijn meest recente blog had ik een voorspellende droom. Want wat betekent het als Ties 's nachts 'loopt'? O ja, en moet ik nu wel of niet een pompje in zijn lijf monteren om drugs richting z'n benen te jagen? Weet ik veel.

 

10 tips tegen een winterdip

In het tijdschrift Lotje&co mag ik elke keer random tips geven. Dat hoef je mij geen twee keer te vragen. Ik ben gek op tips, kan me niet schelen over welk onderwerp. In het huidige nummer vind je 10 tips tegen een winterdip. Eentje die ik zelf opvolg? Beweeg!

Tip 1: "Hoe graag je ook in foetushouding op de bank wilt hangen met een zak chips onder je linker- en de afstandsbediening onder je rechter oksel: doe het niet. Ga naar buiten en beweeg!"

Tip 2: De Lotje&co met deze tips is nu nog te koop. Dus ren, fiets, skate of powerwalk naar de winkel!Abonnementje kan natuurlijk ook.

foto credits: todayspictures.slate.com

8 opmerkingen die je als
moeder niet wilt horen

 

Je zou er maar alleen voor staan als moeder van een gehandicapt kind. Speciaal voor deze ouders schreef ik dit gastblog. Maar ook als moeder van een 'gewoon kind' heb je het zwaar genoeg. Ik mocht voor het blog More Please los op de opmerkingen die je ongevraagd naar je hoofd krijgt als moeder. En wat je er op moet antwoorden:

"Hij is wel klein voor z'n leeftijd hè?"
"Ja. Maar hij heeft een uitzonderlijk grote piemel."

 

 

Radiocolumn

Ik beloofde vorige maand een mooi profi wav-je te maken van mijn maandelijkse radiocolumn op Haarlem 105. Maar dat is uiteraard niet gelukt. Jullie moeten het maar weer doen met de uitgeschreven versie. Over wondertherapieen. En deuken in auto's. Ook leuk.

 
  • Dit wil ik hebben voor mijn spastische zoon.
     

  • Volgen jullie Humans of New York al? Doen!
     

  • Tips om kappersbezoek met je gehandicapte kind leuk te houden.
     

  • De volgende nieuwsbrief ontvang je op 28 februari. Tot dan!
     

  • Of eerder natuurlijk. Spreek me aan op twitter of op kom langs op de Facebookpagina van Spastisch Kind. #gezellig

Copyright © 2014 Elise van der Velde, Alle rechten voorbehouden.

 
Elke maand deze nieuwsbrief ontvangen? Meld je aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten